Olipas kurjaa kirjautua plokiin kun huomasi että oli 28 uutta kommenttia, joista 28 oli roskapostia :S. Noh enikeis, ei jaksa murehtia kauaa, sillä...

Halpalle olin esittänyt toiveeksi kokeenomaisen etsintäreenin ja se me saatiin. Meän reenivuoro meni ihan virallisen kaavan mukaan, esittelyineen ja luoksepäästävyyksineen. Olipa jopa hallintaa ja Halo istua napotti käskystä 10m päässä kun katseltiin karttaa <3. Sen ilme oli näkemisen arvoinen, ÄITI MITÄ TÄÄ ON?!?!

Sain kuulla, että alueella on kaks eksynyttä ja kartasta minulle näytettiin alue. Tarkasteltiin tuulen suunta ja päätin lähtiä alueelle takarajaa seuraten, että Halpalla ois mahkut saada hajun päästä kiinni. Ipana haravoi reippaasti vähän naapurialuettakin, mutta annoin mennä. Tämä treeni oli hyvä minulle, sillä olen NIIIIN epävarma kun en tarkasti tiedä, missä maali sijaitsee. Ensimmäinen eksynyt oli kiivennyt peloissaan puuhun ja  Halo meinasi kiivetä perässä. Reippaasti se ponkkasi maalimiehen tykö ja lensi voltilla sieltä alas :D. Reppana. Mutta mitä vielä, ei tainnu ipana säikähtää tästä vaan alko haukkumaan kipakasti ja yhtä kipakasti tuli vääntämään mulle rautalangasta sijainnin :D. Oma jännityskin vähän laukesi

Sitten jatkoimma matkaa ja törmäsimmä takarajaan. Itse mietin että olisiko järkevää siksakata aluetta, vai mitenkä. Sain neuvon palata suurinpiirtein puoliväliin ja oma suuntavaisto vähän temppuili. Alue tuntui VALTAVALTA, vaikka oikeasti se ei sitä ollut :D.  Ipana suihki menemään idän ja lännen välillä, se saavutti pohjoista ja etelää ja näkyi selvästi että aivotyö kopsutteli kahta hernettä jo lepotauolle <3. Ipana kävi tarkastamassa löytämäänsä hajua ja vertaili sitä mun ja mukanaolijoiden hajuihin. En osaa sanoa missä vaiheessa se löysi tokan maalimiehen, sillä välillä se kipitti nohevan näköisenä mua kohden ja välillä taas huitoi menemään missälie. Kysyin kyllä missä, mutta sitten neiti katto mua hölmönä et mietippä sitä. Nähtävästi neiti koitti käydä kertomassa löydöstään, mutta puupää emäntä ei vaan osannut tulkita reilusti väsynyttä ilmaisua. Onneksi sain apujoukoilta vinkin seurata minne Halo käveleksii ja sieltähän se maali löytyi. Oli käynyt useamman kerran tsekkaamassa ja lähtenytkin ihan reippaasti, mutta rankka harjoitus vaati ilmaisuveron. Helpotin kertomista hieman ja maalilta sai sitten tyytyväinen Halppa palkkansa.

Ekaa kertaa iso reeni, missä mulla ei oo hajuukaan maalimiesten sijainnista. Hyvä harjoitus mulle, mutta myös pikkuporkkikselle joka sai touhuta ihan omikseen ilman että äippä ränkyy seis, oota, ooooooota, tänne jne :D

Mitähän vielä, lisääääää

Kuvassa Halpan alue vaaleen vihreellä ja meän kävelty reitti tumman vihreellä. Pikkupistoissa maalimiehet. Kiitos kivoista reeneistä

alue.jpg