Pieni porokoira tässä taas hei!

Tämä viikonloppu oli jälleen työntäyteinen. Automatkailua harrastettiin urakalla ja monenlaista maisemaa ehti nähdä. Juhannuksen kohokohta oli tunturissa porojen kohtaaminen ja vanhusten kanssa reissaaminen Ivaloon ja takaisin. Äipän lähdettyä perjantaina takaisin Atlantikseen työn orjaksi, jäin iskän kans pohjoiseen, toimin mm. perämoottorinasennusapulaisena ja kävin metsästämässä kuoveja hallin pihalla..tosin en ymmärtänyt oikein, mikä siinä oli niin väärää kun isäntä huusi mua naama punaisena tulemaan takaisin! SE lintu alotti! Niin ja sit vaan torkuttelin selällään ja olin söpö minä :)

Aikajärjestyksessä muutamia retkien ja elämän kohokohtia:

 

-Retkieväänä minulla oli metsästämäni puukebukka Vuotson porokylästä. Sainkin siitä tehtyä aika silppua <3

6.jpg

22.jpg

 

-Saariselällä ihasteltiin keskiyön aurinkoa ja peräkärryssä lojuvaa iskän uutta romuläjää..mitä ihmettä se noilla kaikilla laitteilla tekee, kun kuitenkin kaiken aikansa viettää mun ja äiskän seurassa. Kai sen päivässä on lisätunteja tai sitten yöunet on luokkaa 2h (kuinka oikeassa pieni ipana onkaan ;) )?

26.jpg

-Mää maiskuttelin innoissani tunturissa, tää vois olla se paikka missä asustelisin sitten isona tyttönä.

23.jpg

-Kaikenmoinen uusi ja lentävä pisti pään pyörälleen. Löysin leikkikaverin tästä perhosesta. Se tosin katosi, kun sain vainun uusista ystävistä....

20.jpg

 

... Eli POROISTA!! Nyt mää vasta kässäsin, mitä noi sarvipäät on ja mitä ne tarttee. Kovasti koitin haukkua ja läähättää perään.. noilla vaan tais olla joku salaseura, kun karkasivat hetimiten alavemmille maille.

11.jpg

 

-Kauempaa vielä ihasteltiin noita sarvipäitä. Ehkä minä vielä joku päivä olen suuri ja mahtava porolauman paimenkoira, kuka tietää :)

10.jpg

 

-Iskää seuraten lähdettiin kohti tunturin huippua, lentäviä halkoja metsästämään ja ihailemaan lunta tuntureiden rinteillä.

18.jpg

 

15.jpg

 

..minä ja äippä söpöinä kukkaistyttöinä tunturiniityillä <3

16.jpg

 

-Halkojen ja porojen perässä riehuminen pisti janottamaan. Toi isäntä koitti kertoa, että tätä lorisevaa puroa voi juoda..enhän minä pieni heti sitä hoksannut. Tassujen kastelu tuntui turhalta, päätin lentää koko puron yli!

8.jpg

2.jpg

 

-Äiskän lähdettyä takaisin töihin, jäin isin kaveriksi viettään juhannusta. Rillattiin ja rossattiin mun uudella tojotalla.

4_001.jpg

10_001.jpg

11_001.jpg

 

..niin ja tietty vietettiin yötöntä yötä!

8_001.jpg

 

-Järven rannassa käytiin ihailemassa maisemia ja mettästin tällä kertaa itikoita. Yhtä vaille sain kaikki hampaisiini.

19_001.jpg

-Jossain vaiheessa olin vähän hämilläni, että kukahan tätä autoa ohjaa..

24_001.jpg

-mut melko nopsaan sain selvyyden, että ihan hanskassahan tämä vehe olikin :)

25_001.jpg

-Lauantai-illasta toimitin vielä perämoottorinasennuksenvalvojan virkaa. Hyvää työtä noi teki, vaikka vähän silikooninasennuksessa olikin hässäkkää. Tahdoin nimittäin ITSE silotella ne silikoonit. Taas iskä huus mut pois sieltä, ois kuulemma possunokka ollu nopsaan muurattu valkoisella silsulla umpeen. Tylsää, ens kerralla varmasti nuolen ne silikoonit siliäksi!

16_001.jpg

-Näin loppui viikonloppu ja juhannus, ensimmäinen minulle :) Nokka osoitti sunnuntai-iltana Oulua ja arkea kohden, busy life :)

15_001.jpg

 

27_001.jpg

 

 

Kuvat + muutama lisäkuva isompina löytyy täältä. Terveisiä tutuille, mun koiranelämä on täydellistä :)

http://offroad.sevennet.net/v/fillari/HemmoP/laiffihommat/ivalo/