Torstai-aamu. Mutsi tohottaa jottai älytöntä mun uusista valiaista ja kaulapannasta ja repusta ja evväistä ja lähtee sutasten koulun penkkiä kuluttamaan. Puoliltapäivin se kurvailee takas ja nappaa mut oksetuslinkoon eli autoon. Oksetuslinko ei ole verrattavissa aikamatkaan :* vaan se toimii vastakkaisella periaatteella. Lingon jälestä mut napattiin kainaloon ja kannettiin johonki ihan älypitkään tärisevään vehkeeseen, joka loppupeleissä osoittautu ihan jees masiinaksi. Juna se vissiin oli. Mun päätehtävä siellä oli tuijottaa vastakkaisen penkin setää pitkillä katseilla mutta se ei oikein hoksannu mua. Loput ajasta sitten koisin ja aina kun joku käppäili ohite, masuilin. Se junan rytkytys oli aikaste mukavaa, mutsiki tais uinahtaa.


356699.jpg

Se junasysteemi vei meät Åuluun ja PutijaEkityypin huudeille. Siellä ois pitäny sitte pissailla ihan keskustaan ja ihmisten silimien etteen, mutta mää en mehtäläisenä lähteny siihen juoneen. Ajatin vain lehtiä ja olin khuul mun timangi-kaulapannassa. Sitten paikalle ilmestyi taas oksetuslinko superkivan ihmisen kanssa ja ajelutti meikää ympäri pitäjää(Tehin parraani jojottaakseni äipän housut, mutta se veti tylyt ja käski mun vaan maata jalkatilassa). Mää pääsin heti jutun juoneen kiinni ja musta ja siitä ihmisestä tuli aika kivoja kamuja. Se osas porokoiratalkin, joten mä olin ihan masumasua vaan :*.


356700.jpg

Se paikka oli täynnä kaikkia uusia hajuja. Niitä hajuja oli ehkä juuri ja juuri kaks ja puoli enemmän kun tuossa takasuolla, meikän huudeilla. Ihmiset nauro ja sano mua ämpärissä kasvaneeksi.. No kamoon, mitä muuta voit jos äippä on kasvatusnero. Eihän sitä suutarinkaan lapsella oo kenkiä, puhumattakaan meikästä. En muuten pissannu enkä kakannu kertaakaan ennen iltaa. Sisäsiisti olin koko reissun ajan <3

Kaupungissa vierailu oli melekonen seikkailu. Ihan vinkkinä voin kertoa, että ne junan liukkaat lattiat ei ole mittään verrattuna kerrostaloon jääkenttiin, että kannattaa säästää ne jäkimiset sinne korkeisiin torneihin :]. Eka hissikokemus oli aika mielenkiintoinen. Koitin piettää absit ja luistonestot kehissä :* mutta kylkimyyryssä mut veettiin sinne hissiin. Seuraavalla kerralla kävelin ite, mutta yritin jättää pääni oven väliin. Kerta kerran jälkeen se lähestymismarssi helpottui. Ainua mihin EN tottunu, oli ne peililiukkaat lattiat, mitä sinne taloon oli viljelty.

 

Reissu oli superkiva ja mää kasvoin kuulemma henkisesti. En tiä mitä se tarkottaa, mutta varmaan jottai yhtä kivvaa ku kepappi ja kahavi ja KELEKKA ja ktm äipän mielestä. Se oli ylpee musta ja mää siitä ja kaikki oli onnellisia.

Periantaina sitte äippä kävi ostaa jottai teemavaatteita kaverinsa kanssa. Meikä oli lukittuna autoon, mutta selvisin. Sitte ne vaan humputteli uusista ryysyistä onnellisen tietämättöminä että sopiko ne ees pääle :]. Toiset sopi, toiset ei, mutta elämä on.

 

Kotimatka sujui sitten oksennuslingon kyytissä, mutta tällä kertaa takapenkillä. En jojottanu niin pahasti vaan välillä tyyvyin jopa kahtelemaan maisemia.

Uusiksi pian heti nyt :*

Näihin kuviin.. näihin tunnelmiin... <3

356698.jpg

356702.jpg

356703.jpg