Viikon viimeisenä arkipäivänä suunnattiin kohti pohjoista. Ei tullu ikävä lumettoman maan Atlantista. Nimensä mukainen paikka, kai, kun kerta vettä syytää lumen sijaan. Sompujärvellä alko näyttää jo paremmalta ja käytiin äitin kanssa koittaa suolla kumpi liukastelee enemmän. Kaunista auringonlaskua piti pysähtyä kuvaamaan. Rovaniemelle päästyä tuumin että enkelikuorot on syvältä ja laittelin pikkuenkelin tukan kuosiin. Tonttukin juoksi suoraan meikän suuhun ja koitti selittää jotain vahingosta. Mä taas vanhuksille totesin kylmästi että se räjähti meikän niskaan. En tiijä sit uskoko, mutta varmistelin vielä hommaa pussailemalla. Rovaniemen keskustaan oli tungettu astetta isompi tonttu, jota äiti pääs tökkimään nenään.

w4.jpg

Noi sano että nyt on kohta Joulu, mä vaan että antaapa tulla, herättäkää sitten ko se saapuu. Rovaniemen mummolassa alotettiin syömään ja loppua ei vissiin näy :). Kuvassa isän vanhemmat, veli ja sen tyttöystävä ja toki noi mun kalkkikset.
dr.jpg

Matkalla Sodankyllään, joutuin olemaan koko matkan turvavöissä. Soitin koko matkan suutani ja huutelin solvauksia äitin korvaan. Ei kuulema auttanu, uhkas laittaa mut valotolopaksi tienvarteen. Hokasin kyllä itekki ettei kannata soitella suuta ettei tontut unoha. Tyydyin sit mulkoilemaan äitiä koko loppumatkan. Sodankylän oikeessa mummolassa syömähommat jatkui :)
asads.jpg

Toimin myös yleisenä tarkastajana ja tarkastin että lahjat olivat laadullisesti oikeita. Oli ne, iskä sai oikeen merkkisen leivänpaahtimenrha.jpg

ja äiti siiiiistin ompelukoneen, jolla se lupas tehä mulle etsintävaljaat
geaeg.jpg

Vahin myös että isin mummi sai kaikki lahjansa auki
wfaw.jpg

Emilia sai eniten lahoja
awffaw.jpg

Mä ja Niki pistettiin omat joululaulut pystyyn
asd+_2_.jpg

dfdfh.jpg

Mää sainki monta lahjaa. Aatto syöpöteltyämme, koukattiin Rovaniemen kautta ja ajettiin toiseen mummolaan Kuusamoon. Mummin kanssa kateltiin pikkulintuja ja oravia ja kerroin mitä lahjoja olin saanu. Joulupäivänä syömingit jatkui ja mä määräsin itelleni kinkut
dsdf.jpg

Ja jatkui.. äitin oikeessa mummolassa missä oltiin kans yön seutu.
fawg.jpg

Supittelin tonttutarinoita äitin mummille ja sainki sit paljon pullaa siltä
sdfd.jpg

Sitte vaan heittelin matrixvoltteja ja olin ilonen pikkuipana
sdf.jpg

Mummoakin koitettiin aivopestä kelkkailun riemuun, ilmeestä päätellen tais olla nautinto! Koskahan mummolaan ostetaan oma Revi mitä mummolan väki innolla rakentelee?

asasdas.jpg

Kaikki sukuloimiskuvat
Ja kelekkakuvat